KAKO KOŽO OPTIMALNO PRIPRAVIMO NA ČEDALJE MOČNEJŠE SONCE

Čeprav ima sonce za nas veliko blagodejnih učinkov (od omogočanja sinteze vitamina D do sodelovanja pri tvorbi melatonina in serotonina), ne moremo zanemariti dejstva, da so UV-žarki za našo kožo dokazano škodljivi.

UVA-žarki namreč prodirajo globoko v spodnje plasti kože in imajo večjo vlogo pri dolgoročnih poškodbah. Med drugim povzročajo oksidativni stres in vplivajo na razgradnjo kolagena in hialuronske kisline, kar privede do nastanka gub, vplivajo pa tudi na nastanek peg, starostnih peg, hiperpigmentacij in hrapave kože. Te posledice so akumulacija škode skozi leta, ki postane vidna šele pozneje, ko poškodbe presežejo sposobnost našega organizma za njihovo sprotno in učinkovito odpravljanje.

Ob prekomernem izpostavljanju UVB-žarkom pa se nekatere posledice pokažejo takoj, denimo z rdečico in opeklinami, privedejo pa tudi do neposredne poškodbe DNK in obolenj, vključno s kožnim rakom, saj UVB-žarki prodrejo vse do najglobljih plasti celic v povrhnjici in so glavni vzrok akutnih poškodb. Poznamo tudi UVC-žarke, vendar imajo ti krajšo valovno dolžino in zato naše kože ne dosežejo. Če želimo zdravo in lepo kožo, jo moramo pravočasno in predvsem dosledno ščititi in negovati.

SPF

UPORABA KREME Z ZAŠČITNIM FAKTORJEM

Izjemnega pomena je, da se pred negativnimi vplivi UV-sevanja zaščitimo s kremo z zaščitnim faktorjem – naj bo to formulacija z mineralnimi ali kemičnimi filtri (odvisno od kože oz. potreb). Zaradi znojenja se ne moremo zanesti na teorijo, da nam SPF pove, kako dolgo lahko podaljšamo naravno zaščito kože pred opeklinami, ki naj bi trajala 10 minut. Ob uporabi SPF 50 bi bili tako na soncu varni 500 minut, vendar je v praksi v takšnem časovnem obdobju nujno potrebna večkratna reaplikacija (vsaj vsaki 2 uri). Poleg tega nas noben SPF pred UV-žarki ne ščiti 100-odstotno, zato je priporočljivo, da nosimo pokrivala, ob najmočnejšem soncu pa se izogibamo neposredni izpostavljenosti sončnim žarkom. Dobro je tudi vedeti, da je UVA-sevanje prisotno ves dan in da UVA-žarki prodirajo tudi skozi sloje oblakov in celo skozi steklo, medtem ko intenzivnost UVB-žarkov tekom dneva niha.

MANJ LIČIL

Kdor se po uporabi zaščitne kreme liči, ve, da so toplejši dnevi idealni za lahkotnejši makeup. Težji tekoči puder in mastno podlago naj zato v tem času zamenja lahkotnejša BB-krema, ki kože ne obteži in jo hkrati tudi vlaži. Po želji lahko v naslednjih korakih uporabimo tudi osvetljevalec ali pa bronzer in druga ličila, kot so maskara, senčke in črtalo za oči, čeprav je to čas, ko še posebej velja »manj je več«. V nobenem primeru pa ne pozabimo na nego ustnic z rednim nanašanjem balzama z zaščito pred škodljivimi ultravijoličnimi žarki.

ČIŠČENJE KOŽE

Pred spanjem nikar ne pozabimo na čiščenje obraza, ne glede na to, kako utrujeni smo, kajti sicer negovalni produkti ne morejo delovati optimalno. Tudi če ličil ne uporabljamo, se na koži nabirajo odmrle celice, žleze (znojnice in lojnice) z izločki dodatno plastijo kožo, pa tudi kremo z zaščitnim faktorjem moramo na koncu dneva nujno odstraniti. Izbiramo lahko med čistili na oljni bazi, čistili v gelu ali peni, kremnimi čistili ali pa izberemo metodo dvojnega čiščenja. Pomembno je le, da sredstva niso agresivna do te mere, da z njimi vznemirjamo kožno bariero.

Dobro je tudi, da poskrbimo za odstranjevanje odmrlih celic z nežnimi pilingi, ki obenem spodbudijo prekrvavitev – ne le po obrazu, pač pa celega telesa. Namesto pilinga so mnogi pristaši suhega krtačenja, s katerim prav tako odstranimo odmrlo kožo in pospešimo cirkulacijo.

HIDRATACIJA KOŽE

Po daljši izpostavljenosti kože telesa sončnim žarkom lahko s kratko prho do določene mere koži povrnemo izgubljeno vlago. Z mlačno vodo tudi odpremo pore in tako kožo pripravimo na hranilno nego, ki sledi. Po prhi kožo telesa navlažimo s hranilno kremo, ki nam najbolj odgovarja, seveda pa ne smemo pozabiti na kakovostno nego kože na obrazu z učinkovitimi vlažilnimi sestavinami. Če ima koža dovolj vlage, je prožnejša, bolj sijoča, gube pa so manj vidne. Vendar sama uporaba vlažilnih serumov in krem ni dovolj, saj navlaženosti kože ne moremo doseči zgolj topikalno, z nanosi sredstev na kožo, pač pa je prav tako pomembna hidratacija od znotraj.

PRIPRAVA KOŽE SE ZAČNE OD ZNOTRAJ

Tudi zavoljo hidrirane kože moramo skrbeti, da popijemo dovolj vode in uživamo zdravo prehrano, bogato z vitamini, antioksidanti in minerali, ki povišujejo raven samozaščite kože. Ker pa telesu zgolj s prehrano pogosto težko zagotovimo zadostne količine teh snovi, si lahko bistveno pomagamo s kakovostnimi prehranskimi dopolnili in tako koži pomagamo do lepega volumna in predvsem poskrbimo za hidratacijo od znotraj. Skin Glow s skrbno izbranimi sestavinami v visokih odmerkih poskrbi za regeneracijo in revitalizacijo kožnih celic, glavni zvezdi med sestavinami – riževi ceramidi in hialuronska kislina – pa še posebej poskrbita za navlaženost kože. Riževi ceramidi namreč klinično dokazano izboljšajo stanje suhe kože in imajo med vsemi ceramidi največji vlažilni učinek, hialuronska kislina pa pripomore k povečanju elastičnosti in napetosti kože in tako prispeva k bolj svežemu videzu kože. Kapsule vsebujejo tudi izjemno močne antioksidante (amla, cink, vitamin C), ki skrbijo za dodatno zaščito pred oksidativnim stresom in prostimi radikali. Z dvema kapsulama na dan tako pripomoremo k optimalni navlaženosti kože in stanju bariere ter z ustrezno zaščito in naštetimi ukrepi fotostaranje kože tudi prepolovimo.

Za kožo, ki bo od znotraj optimalno pripravljena na vse močnejše sončne žarke, poskrbi s Skin Glow.